19. foglalkozás - 2019.05.04

Bevezető, a korábban elsajátított ismeretanyag ismétlése

 

Az előző órán folytattuk a LaserDefender játék megvalósítását:

  • Befejeztük a lövés funkció implementálását, a Shredder objektum és szkript segítségével megoldottuk, hogy a létrehozott PlayerLaser objektumok megsemmisüljenek a játéktér elhagyásakor.

  • Megoldottuk, hogy az ellenséges hajók visszalőjenek és találatkor csökkenjen az életerőnk. A Layer Collision Matrix segítségével megadtuk, hogy milyen típusú objektumok ütközhtnek.

  • A repülés érzetének keltéséhez egy mozgó csillagteret valósítottunk meg a Particle System segítségével. 

Az előző óra eredményeit tartalmazó projekt forrását letölthetjük innét. A letöltés után csomagoljuk azt ki és töltsük be a Unity-be majd próbáljuk ki, hogy jól működik-e.

Gyakorlati rész

A mai óra célja a játékunk befejezése. Ehhez a következőket kell még megtennünk:

Házi feladat

  • Gondold végig a játékunk fejlesztése során követett lépéseket, ha kell, olvasd vissza a leírást.

  • Végezz el pár módosítást annak érdkében, hogy a játék érdekesebb, látványosabb legyen.

  • Milyen egyéb fejlesztéseket tudnál elképzelni, amelyek megvalósításához úgy érzed, hogy nincs elég tudásod és gyakorlatod?